Mit csináljak a gyerekkel?

Tüske Ágnes pszichológus

mitcsinaljakagyerekkel.hu

Aktív relaxálás!

Ma olyan feszültségcsökkentő gyakorlatokat mutatok be,amelyek bármilyen helyszínen végezhetők, külön speciális eszközöket nem igényelnek.
Gyerekeknek is könnyen megtaníthatóak. Tanulás közben lazításként végezhetőek.

Amikor stresszesek vagyunk, feszesek a nyakizmaink, a vállizmaink,az állkapcsunk izmai megfeszülnek. Görcsbe rándul a gyomrunk, feszesek a karizmaink, lábizmaink, hátizmaink, derék izmaink, egész testünk feszült.
Az izomfeszültséget jól oldják az aktív relaxációs gyakorlatok.
Előnyük, hogy bármilyen helyszínen végezhetők, nincsen szükség külön eszközökre a gyakorláshoz.

Az ásítás jól oldja a feszültséget. Ásítást tudatosan is előidézhetünk ,az ásítás ragadós lehet. Ásítás során ellazulunk, mély levegőt veszünk, izmaink megnyúlnak, ellazulnak.
A nevetés jó stresszoldó módszer.
Ráncoljuk a homlokunkat, grimaszoljunk az orrunkkal, mosolyogjunk, húzzuk olyan széles mosolyra a szánkat,amennyire tudjuk, lazítsuk el az állkapcsunkat.

A nyakban mutatkozik meg leginkább az izmok feszültsége. A nyakizmok ellazítása a test többi izmát is ellazulásra készteti.
Fordítsák a fejüket nagyon lassan jobbra, majd balra. Ügyeljenek arra, hogy a fordítás csak a második csigolyát érintse, a nyaknak lejjebb nem szabad fordulnia. Végezzék el a fej fordítását mindkét irányba kétszer-háromszor. Ezt követően a nyakizmaink sokkal lazábbak lesznek. Kilégzésre hajtsák előre egy kicsit a fejet, belégzéskor középre vissza, majd kilégzéskor hátra hajlik a fej, az arc az ég felé néz. Végezzük el kétszer-háromszor lassan, lazán a gyakorlatot.

Mozgassuk meg a vállainkat, végezzünk karkörzést előre-hátra, mozgassuk, tekergessük finoman külön külön a vállunkat, miközben körben járunk. Körözzünk lazán, lassan a könyökünkkel (vállra tett kézzel) előre hátra, együtt, majd külön a két könyökkel előre hátra.

Rázogassuk lazán a karunkat, a lábunkat.

Végezzünk laza csuklókörzést mindkét irányba. Mozgassuk együtt ,majd külön a két csuklót. Rázogassuk a kézfejünket, mintha vizes lenne a kézfejünk és a vizet szeretnénk lerázogatni róla.

Nyújtózkodjunk, olyan nyújtózkodó gyakorlatokat végezzünk, amelyek ülve ,állva,de akár séta közben is végezhetők. Nyújtózkodással kinyújthatjuk az összehúzódott izmokat, a feszültség elmúlásával az izmok visszanyerik az eredeti állapotukat.

Post a Comment

Your email is kept private. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>