Mit csináljak a gyerekkel?

Tüske Ágnes pszichológus

mitcsinaljakagyerekkel.hu

Stresszoldás, relaxációs módszerek gyermekeknek

Kép forrása:  https://www.pinterest.es/
Kép forrása: https://www.pinterest.es/

A stressz hatással van az egész életünkre. Az iskolai életben sokszor kerülnek gyermekeink olyan helyzetbe, amit nem tudnak megoldani, amikor nem eredményesek a megszokott,- megküzdési stratégiáik-, amiket eddig alkalmaztak.

Ilyenkor  biztosan megjelenik a stressz valamilyen formája. Hosszú ideig tartó stressz, érzelmi megterhelés kiégést okozhat, egy olyan fizikai, érzelmi,mentális kimerülést, ami együtt jár a tehetetlenség érzésével, együtt jár a céljaink elvesztésével.

A stressz sokféle formában jelenik meg, legyen az érzelmi labilitás,gátlásosság ,ingerlékenység, düh, hisztérikus megnyilvánulások, szorongás,kedvetlenség, ,motiválatlanság, testi tünetek, mint fejfájás,gyomorfájás,étvágytalanság ,alvászavar, aluszékonyság. Nap közben általános fáradtság, figyelemkoncentrációs problémák léphetnek fel, romlik a gyerekek iskolai teljesítménye.

A stressz tehát hatással van gyermekeink teljesítményére, életmódjára, gondolkodására, érzelmeire, viselkedésére, testi működésére, egészségi állapotára.

Hatékony módja a stressz kezelésének a relaxáció, az autogén trénig megtanulása.

Az autogén tréning könnyen megtanulható,-a tanulás időszakában van szükség gyakorlott trénerre,  terapeutára-, a megtanulást követően bárhol gyakorolható.

Rendszeres alkalmazásával csökken a feszültségszintünk, szorongásszintünk. A „gyakorlatokat” végezve könnyebben elalszunk, alvásunk nyugodtabbá, pihentetőbbé válik, fokozódik a tűrőképességünk,nő a feszültségmegoldó képességünk,nő a teljesítményünk, szervezetünk ellenállóbbá válik a betegségekkel, a fizikai és lelki stresszel szemben. 

Iskolában „alulteljesítő” 12-14 éves, szorongásos panaszokkal, pszichoszomatikus problémákkal, önértékelési problémákkal, gátlásokkal, teljesítményszorongással  küzdő gyermekeknek szervezek csoportokat.

A csoportmuka célja a feszültségek, szorongások oldása.

Olyan  stresszcsökkentő technikákat tanulunk  meg a résztvevőkkel, amellyel segítjük a szorongásos panaszok enyhülését, segítjük az önszabályozást, támogatjuk a pozitív érzelmi állapot stabilizálását.

Csoport módszerként: relaxációs technikákat,autogén tréninget „mindfullness” technikákat, önismeret fejlesztő játékokat, művészetterápiás kreatív gyakorlatokat alkalmazunk. A szorongások oldására a relaxációs módszerek mellett, modern lazítási technikákat („mindfulness”, tudatos jelenlét) is alkalmazunk.

Tervezett helyszín: Budapest, XII. Beck Ö. Fülöp utca 4.

                                       Nagykanizsa, Ady utca 35/F

Amennyiben szeretne csoportjainkra jelentkezni, azt az alábbi linkre kattintva megteheti.

Egyéni tanácsadásra is jelentkezhet a fenti linken.

Vagy hívja a 30/216 9104 telefonszámot.