Mit csináljak a gyerekkel?

Tüske Ágnes pszichológus

mitcsinaljakagyerekkel.hu

Szisztematikus relaxációval a stressz ellen!

A szisztematikus relaxációs gyakorlatokkal a test különböző izomcsoportjait megfeszítjük, majd ellazítjuk.
A gyakorlatok elvégzéshez találjanak egy nyugodt, csendes helyet, ahol 10-15 percig várhatóan senki sem fogja megzavarni Önöket. A gyakorlatok ülve végezhetőek.

Olyan ülő testhelyzetet vegyenek fel, amely helyzetben a testük meg van támasztva, nem feszül. Gyakorlás előtt a szoros ruhadarabot (öv, nadrág, szoknya) lazítsák meg.
Gyakoroljanak kb. 10-15 percig.
Minden egyes mozdulatnál számoljanak magunkban 10-ig, s tartsák a feszítést 10 másodpercig. Törekedjenek az egyenletes légzésre gyakorlás közben.

– Koncentráljanak az arcukra. Ráncolják össze erősen a homlokukat. Számoljanak 10-ig, s tartsák a feszítést, majd lassan lazítsák el az arcukat.
– Csukják be jó erősen a szemüket, s tartsák csukva 10 másodpercig. Lazítsák el az izmaikat.
– Grimaszoljanak az orrukkal 5-10 másodpercig, majd hagyják, hogy az összes arcizmuk visszatérjen a normális helyzetbe.
– Koncentráljanak a hátukra és a nyakukra. Púposítsák a hátukat és feszítsék meg a nyakizmukat.Tartsák ki ezt a mozdulatot, majd hagyják, hogy a hátuk ellazuljon.
– Feszítsék meg a karizmokat, majd lassan engedjék ki a feszítést 10 másodperc múlva.
– Mozgassák meg a farizmokat, feszítsék meg, majd lazítsák el.
– Feszítsék meg, majd lazítsák el a lábszárizmokat.
– Koncentráljanak a lábfejükre.Hajlítsák be a lábujjaikat, számoljanak 10-ig, majd lassan engedjék ki a feszítést, a lazítsák el a lábukat.

A gyakorlatokat segítenek ellazulni, elernyedni.
A gyakorlást követően mozgassák meg lassan az egész testüket, vegyenek néhány mély lélegzetet , nyújtózkodjanak párat, mielőtt visszatérnek a megszokott napirendhez.

Post a Comment

Your email is kept private. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>