3/6 – Tapintásos észlelés

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

A kisgyermekek tapintás útján tanulják meg az egyes tárgyakat. 

Tapintás révén szerzünk tapasztalatokat arról, milyen a bennünket körül vevő tárgyak felszíne, mérete, alakja, súlya.

A bőrön keresztül történő érzékelés már az anyaméhben megkezdődik, születés után is mérhetetlen jelentőségű az anya érintése, ölelése, cirógatása.

A társas kapcsolatok kialakulásában is tehát nagy a szerepe az érintésnek. 

Néhány konkrét gyakorlatot találtok itt, amikkel fejleszthető a tapintásos észlelés:

  • Gyermekek gyűrhető, csavarható tárgyakat gyömöszölnek jobb majd bal kézzel egy lyukba (dobozon lyukat vágunk, lehet konzervdoboz, papírdoboz)
  • Indulj és állj parancsra földön fekve nyújtott lábbal gurul, majd megáll a gyermek
  • Egy adott pontról másikra gurul
  • Háton fekszik a gyermek, mosdókesztyűvel megdörzsöljük az arcát, karját, lábait. Most csináld te, dörzsöld meg az arcodat, a jobb lábadat, lábfejedet, kézfejedet, bokádat, válladat, könyöködet. Figyeljünk arra is, hogy ha keveri a gyermek a jobb – bal irányokat, abban az esetben csak az egyik oldalt gyakoroljuk!
  • Váltakozva különböző minőségű anyaggal dörzsöljük a gyermek különböző testrészeit (frottír szövet, bársony, selyem, szőrme)
  • Háton fekve a meztelen talpát a kisgyermek a földhöz dörgöli
  • Előre-hátra körben csúszkál lábon

Ha szeretnétek arról visszajelzést kapni, hogy vajon milyen területeken kellene a gyermeteket fejleszteni, vegyétek meg az “ENNYI MINDENT TUD MÁR AZ ÉN GYERMEKEM?” tudásanyagot !

A tudásanyagért kattints ide

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A weboldal  megfelelő működése érdekében cookie-kat használ. Erről bővebben az adatkezelési nyilatkozatunkban olvashatsz.