A sikertelen iskolakezdésről !

36984_alvo-gyerek-180x-d0002F53080ea33c32d3d

Az általános iskolában tanuló gyermekek
10-15%-a különböző típusú és súlyossági fokú tanulási problémákkal küzd,amelyek megfelelő segítség hiányában életesélyeiket jelentősen korlátozzák.
Ezen gyermekek iskolai pályafutásuk alatt számos kudarcot élnek meg, bukdácsolnak, évet ismételnek, gyenge osztályzatokat kapnak – mindezt azért, mert pedagógiai szempontból ők speciális segítséget igényelnek. A teljesítményzavarok mellé társuló viselkedési problémák tovább nehezítik a gyermek és környezete kapcsolatát.

A tanulási nehézségek és tanulási zavarok spontán életkori fejlődés következményeként nem rendeződnek, de időben felismerhetők ( a jelző tünetek már óvodáskorban megjelenhetnek ) és kompetens pszichológiai-,pedagógiai módszerekkel megelőzhetőek, illetve fellelhetőek.

A viselkedésbeli éretlenség önmagában is okozhat beilleszkedési zavarokat, viselkedési, magatartási, sőt személyiségfejlődési problémákat.
Németországban végeztek kutatásokat antiszociális kamaszok körében. Arra a felismerésre jutottak, hogy a bűnöző serdülők 80%-a tanulási nehézséggel, problémával küzdött kisiskolás korában!

Porkolábné dr.Balogh Katalin pszichológus egy tanulmányban foglalta össze, hogy milyen tipikus” tüneteket ” tapasztalnak a pedagógusok a “problémás” kisiskolásoknál:

állandó mozgás van körülöttük, a gyermekek nehezen ülnek meg egy helyben,

mozgásuk koordinálatlan, kiejtik kezükből a tárgyakat,
a tanszereiket leejtik, lesöprik a padról, szétszórják, szétszedik,
füzeteik maszatosak, gyűröttek
, rendezetlenek, írásuk csúnya.

Az ilyen gyermekek esetében a pedagógusok sokszor azt tapasztalják, hogy még az egyszerű utasításokat sem értik meg.
Tétováznak, nem tudják hogyan kell a feladatot elkezdeni, nem tudják mi volt a kérdés, mi volt a feladat, mire kell válaszolni,
mit kell csinálni. Vannak közöttük olyan kisgyermekek, akik nagyon passzívak,akik úgy viselkednek
, mintha őket semmi sem érdekelné, mintha teljesen közönyösek lennének.

Nagyon fontos azt kideríteni, hogy milyen probléma áll a ilyen megnyilvánulások hátterében,
mielőtt ezeket a kisiskolásokat elkönyvelnénk ” butának”, s olyan kisgyermeknek, aki úgyis
“meg fog bukni”.

Böjte Csaba szerint: “Az óvodáinknak, iskoláinknak nem bajnokképző tanfolyamoknak kellene
lenniük, nem hiszem, hogy egy iskola versenyistálló kellene legyen, ahol egyetlen dolog
számít, a sikerek, hanem az életre felkészítő, az életnek szerves részét alkotó terek,
ahol egy reális világba kilépésre készítjük fel gyermekeinket.”

(fotó:www.kiskegyed.hu/lapokkepek/cikkek/36000/36984_alvo-gyerek-180x-d00002F53080ea33c32d3d.jpg)

ui: Amennyiben szeretne blog és program értesítést kapni, akcióinkról tájékozódni, feliratkozhat
az oldal jobb felső sarkában lévő dobozban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A weboldal  megfelelő működése érdekében cookie-kat használ. Erről bővebben az adatkezelési nyilatkozatunkban olvashatsz.