Az iskolaérettségnek az is feltétele, hogy a gyermek képes legyen tájékozódni a saját testén, ismerje a testrészeit,
ismerje fel és azonosítsa a gyermek önmagát, ismerje fel és tudatosítsa a hajszínét, szeme színét.
Játékok, amelyek fejlesztik a gyermek testképét:
1. felnőtt megérinti a gyermek egyes testrészeit , s a gyermek megismétli ezt az érintést a saját testén,
2. felnőtt megnevezi és a gyermek saját magán megérinti a megnevezett testrészt,
3. mindezt megismétli csukott szemmel,
4. színes szalaggal megjelöljük a gyermek jobb-bal kezét, a jobb-bal irányok elsajátításához
5. különböző feladatokat kell végrehajtani jobb, majd kézzel, jobb lábbal, bal lábbal (labdát gurítani, rúgni, karikát felemelni, karikába beleugrani),
6. megismertetjük a gyermekkel a test elülső és hátulsó részeit ilyen instrukciók adásával, mint
„ tedd a labdát magad elé, magad mögé, hátad mögé,
feküdj a hátadra, fordulj a hasadra,
emeld fel a labdát a fejed fölé, tedd a lábad elé,
állj a szék elé, mögé, állj a székre, bújj el az asztal alatt,térdepelj a szék mellé,
mássz át a padon,
7.a gyermek képen rajzoljon meg hiányzó testrészeket,
8. részekből rakjon ki és össze emberke figurákat,
9. tanulja meg az egyes testrészek funkcióját, szemünkkel látunk, fülünkkel hallunk…
10.mutassunk be egyszerű mozdulatsort, amit a gyermeknek meg kell ismételni,
11. bizonyos egyszerű mozgások segítik a testséma tanulását, javítását:
• fejkörzések,
• törzsfordítások, törzshajlások előre, hátra, jobbra, balra
• karkörzés előre-hátra, két karral, váltott karral
• ujjak ökölbe szorítása, ujjak nyitása, zárása
• háton fekvő helyzetben lábemelés páros, váltott lábbal,”biciklizés ”
• járás sarkon, lábujjhegyen
• ugrálás páros lábbal, egy lábon szökdécselés
• papír zsebkendő meztelen lábbal összeszedése
• járás külső talpélen
Mindig jó móka a kézzel, lábbal, talppal festés csomagoló papírra, vászonra, nagy felületre
eredeti kép: https://www.pinterest.com/pin/430656783091781616